Klantenbeschrijving/-gedrag

Wie zijn mijn klanten, wat zijn hun gedragingen en hoe kan ik beter inspelen op mijn klant? Om zodoende niet alleen de tevredenheid bij klanten te vergroten, maar ook een beter rendement te behalen!

Klanten die in de winkel boodschappen doen worden hiervoor ondervraagd, waarbij gebruikt gemaakt wordt van een korte vragenlijst.
Op deze wijze kan een grote groep klanten ondervraagd worden.


Vragen die door dit onderzoek beantwoord worden hebben o.a. betrekking op: 
 
  • Wat is mijn primaire en secundaire verzorgingsgebied, waar komt mijn omzet vandaan?
  • Ik weet wel hoeveel bezoekers ik heb, maar hoeveel (primaire en aanvullende) klanten heb ik?
  • Hoe frequent bezoeken klanten mijn winkel en op welke wijze komt de klant naar de winkel?
  • Wat is mijn marktaandeel in de herkomstgebieden binnen mijn lokale verzorgingsgebied?
  • Hoeveel besteden klanten per week in de winkel, verdeeld naar type en herkomst?
  • Hoe hoog is de klantenpenetratie binnen de herkomstgebieden in het verzorgingsgebied? ?
  • Wat is het aandeel complete klanten; in hoeverre kopen primaire KW-klanten óók primair dagvers in de supermarkt?
  • Wat zijn de wenselijke verbeteringen en mogelijke wensen van de klanten?
  • Hoe zien mijn klanten, gemeten naar socio-demografische factoren, eruit?
  • Wat is het meest effectieve verspreidingsgebied van de folder?