Weet u niet goed waar uw klanten én omzet vandaan komen?
Op eenvoudige wijze wordt in de winkel de herkomst van de klanten én de omzet geregistreerd.
Na verrijking en analyse van deze gegevens wordt inzichtelijk hoe het verzorgingsgebied van de winkel eruit ziet.
De resultaten worden, naast postcodegebied, woonplaats en wijkniveau, tot op het laagste geografisch niveau = buurtniveau gerapporteerd.
Door het toevoegen van de omzetpotentiëlen, worden de marktaandelen per woongebied aangegeven. Op deze wijze kan het primaire en secundaire verzorgingsgebied van de winkel worden benoemd.
Dit onderzoek beantwoordt vragen, zoals:
- Uit welke herkomstgebieden komen de huidige klanten (omzet)?
- Wat is nu eigenlijk mijn verzorgingsgebied (primair of secundair)?
- Uit welk deel zou u meer klanten/omzet naar de winkel willen trekken?
- Wat is het meest effectieve verspreidingsgebied van de folder?
Bezit u zelf al over vele postcode-gegevens van klanten of een data-bestand hiervan?
Dan kan ik ook zorgen voor heldere analyse waarbij duidelijk inzichtelijk gerapporteerd wordt uit welke plaatsen, wijken en buurten uw klanten afkomstig zijn. De vier hierboven gestelde vragen worden door deze rapportage beantwoord.